diumenge, 29 de gener del 2012

Dia Escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP)

El dia 30 de gener es celebra el Dia Escolar de la Noviolència i la Pau (DENIP),
Si voleu saber el perquè d'aquesta diada podeu llegir l'article de Llorenç Vidal , promotor d'aquesta iniciativa:
 d'aquests article jo en destacaria...

…el Día Escolar de la No-violencia y la Paz, fundado en 1964 y que, con más de cuatro decenios de continuidad, se nos presenta cada 30 de enero, aniversario del asesinato de Mahatma Gandhi, con un triple propósito:
1.    Ser una llamada a cada uno de nosotros para que nos autoeduquemos en y por el amor universal, la no-violencia y la paz, ya que para poder educar a los demás primero hemos de educarnos a nosotros mismos, puesto que el amor, la no-violencia y la paz exteriores, para ser auténticas deben ser fruto del amor, la no-violencia y la paz interiores.
2.    Ser una llamada a los educadores de todas las ideologías para que en sus escuelas, institutos y facultades se practique anualmente la jornada y se eduque de una manera continuada y permanente en y por el amor universal, la no-violencia y la paz.
3.    Ser una llamada a las familias, a las escuelas y a la sociedad para que, superando viejos prejuicios, se transformen en escuelas de educación en y por el amor universal, la no-violencia y la paz...

5 idees per treballar a l'escola:
- parlar de Mahatma Gandhi ja que aquest dia es l'aniversari del seu assassinat


- fer un recital de poesia, en el bloc Poesia Infantil i Juvenil hi podeu trobar un recull de poesies sobre la pau (Gràcies Sàlvia els teus reculls són fantàstics!)

- llegir algun llibre com els que ens suggereixen a la Biblioteca Pública Iu Bohigas

- ensenyar nous jocs per a les hores de pati sobre cooperació, pau i resolució de conflictes

- escriure la paraula pau en diversos idiomes
pau en 71 idiomes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada