dijous, 14 de març de 2013

Reflexions després de les 5es. Jornades de Biblioteques Escolars

La setmana passada vam poder gaudir de les 5es. Jornades de Biblioteques Escolars. Va ser un dia i mig molt intens però fantàstic. L’aprendre coses noves, compartir experiències, retrobar companys i amistats, conèixer persones que tenim com a objectiu (a vegades, més enllà de la feina) donar una empenta a les biblioteques escolars, ens va fer viure una experiència molt agradable. Des d’aquí voldria donar les gràcies al comitè organitzador i voluntaris pel seu bon saber fer.
Trobareu els materials corresponents a la web de 5es. Jornades de Biblioteques Escolars, i també les conclusions i propostes.
Solament m’agradaria deixar constància en aquest post d’algunes de les reflexions que vaig sentir i que em fan “ballar el cap” i que segurament m’ajudaran a millorar en la meva feina.
 Inés Miret
  • Estem poc acostumats a reflexionar sobre el què fem.
  • Ens cal planificar marcant prioritats. 
  • Avaluar ens serveix per:
  • Donar visibilitat a les BE, saber el què es fa i el què no es fa
  • Afavorir polítiques educatives per a les BE
  • Donar servei al currículum 
  • Trobar l’equilibri entre quantitat i qualitat
  • Planificar millores Fer partícip a tota la comunicat educativa
 Albert Correa
  • Usem les TIC d’una manera “normal”.
  • Les TIC ens ajuden a difondre i compartir la nostra activitat i a augmentar la interacció amb el conjunt de la comunitat educativa. 
  • Les TIC ens beneficien ja que: la comunicació és instantània, augmenta la participació, la comunicació i l’eficiència i es dóna abast del que es fa.
 Glòria Durban
  • En el meu centre les funcions de la biblioteca són assumides per tot el professorat.
  • Les activitats dirigides a l’alumnat de secundària han d’estar ben dissenyades i pensades com a jocs o reptes.
  • Fer les coses poc a poc, i treballar per superar les dificultats com la manca de coordinació, entrenar estratègies de lectura i les diferents tipologies dels recursos informatius.
 Laura Borràs
  • El llegir necessita hàbit i temps, ingredients de la cultura de l’esforç. 
  • L’èxit no és sempre el què veus. 
Conclusions i propostes
  • La biblioteca no té prou visibilitat social i això en dificulta el reconeixement. 
  • Les experiències de col·laboració ajuden a enfortir projectes. 
  • Quan una biblioteca no pot avançar, no s’atura, sinó que retrocedeix.
  • Necessitat d’un especialista al capdavant del projecte amb una dedicació horària mínima, perfil adequat i continuïtat en el temps. 
  • Si l’alumnat del nostre país no té el primer graó a l’escola del sistema bibliotecari, els estarem fent un frau a ells i al país.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada