dimecres, 15 de juliol del 2009

Poesia al Fnac

Quina sort poder començar les vacances amb un recital de poesia a càrrec de l'Andreu Galan i Martí on ens ha fet un tastet dels seus poemes recollits en ¡Qui no sap riure no sap viure!, llibre que aviat podrà veure la llum.
Els protagonistes del recital han estat les enverinalles, la princesa Caterina, l'arbre imaginari l'aranya Pissiganya i el fantasma Pixallits.

L'aranya Pissiganya

¡Pissi-pissiganya, sóc una aranya,
i faig teranyina amb molta manya!
La ronya m'apanya si banya el meu lloc
per fer-me una xarxa de seda i horrors.
I sé que per casa s'hi pot passejar
si ningú no agrana ni torca la pols.
Penge del sostre molt subtilment,
i això bé que ho sé, no alegra la gent...
Allà daalt espere algun desvagat
s'acoste al meu jaç i hi quede enganxat.
Mosquits bufanúvols, o mosques del vi,
tots ells sense treva, seran el meu plat.

De tota mestressa sóc gran maldecap.
¡La pols els molesta! ¡Xe, quin destrellat!

2 comentaris:

  1. Hola Encarna,

    Gràcies per venir. M'ho he passat molt bé fent aquest recital, la veritat. Ha sigut força curiós allò d'anar veient com passava la gent mentre recitava i com, a mesura que se'ns acostaven, s'aturaven i m'observaven amb aquella cara de: "però què coi hi fa aquest ací enmig". Les cares de la gent mentre recitava La princesa Caterina eren impagables :-)

    També ha sigut molt grata l'assistència. He quedat astorat: entre altres persones, m'han vingut a veure mestres de 3 escoles diferents on he treballat i fins un antic company de magisteri de València!

    Gràcies pel teu post, per venir i, no cal dir-ho, per enlairar versos (siguen de qui siguen) des del teu blog. Qui ens ho havia de dir, eh?, des d'aquella llunyana vesprada en què ens vam conéixer i vas començar a explicar-me quins eren els teus llibres de poesia infantil preferits!

    Llavors jo encara no m'havia posat a escriure poesia infantil. Era el temps de llegir, d'observar i, sobretot, d'aprendre. I ara, ja ho veus, ja m'hi he posat...

    una abraçada

    Andreu

    ResponElimina
  2. Espero poder escoltar molts més recitals teus i veure aviat els teus llibres de poesia a les prestatgeries de les escoles.
    Petonets

    ResponElimina