Trobareu els materials corresponents a la web de 5es. Jornades de Biblioteques Escolars, i també les conclusions i propostes.
Solament m’agradaria deixar constància en aquest post d’algunes de les reflexions que vaig sentir i que em fan “ballar el cap” i que segurament m’ajudaran a millorar en la meva feina.
Inés Miret
- Estem poc acostumats a reflexionar sobre el què fem.
- Ens cal planificar marcant prioritats.
- Avaluar ens serveix per:
- Donar visibilitat a les BE, saber el què es fa i el què no es fa
- Afavorir polítiques educatives per a les BE
- Donar servei al currículum
- Trobar l’equilibri entre quantitat i qualitat
- Planificar millores Fer partícip a tota la comunicat educativa
- Usem les TIC d’una manera “normal”.
- Les TIC ens ajuden a difondre i compartir la nostra activitat i a augmentar la interacció amb el conjunt de la comunitat educativa.
- Les TIC ens beneficien ja que: la comunicació és instantània, augmenta la participació, la comunicació i l’eficiència i es dóna abast del que es fa.
- En el meu centre les funcions de la biblioteca són assumides per tot el professorat.
- Les activitats dirigides a l’alumnat de secundària han d’estar ben dissenyades i pensades com a jocs o reptes.
- Fer les coses poc a poc, i treballar per superar les dificultats com la manca de coordinació, entrenar estratègies de lectura i les diferents tipologies dels recursos informatius.
- El llegir necessita hàbit i temps, ingredients de la cultura de l’esforç.
- L’èxit no és sempre el què veus.
- La biblioteca no té prou visibilitat social i això en dificulta el reconeixement.
- Les experiències de col·laboració ajuden a enfortir projectes.
- Quan una biblioteca no pot avançar, no s’atura, sinó que retrocedeix.
- Necessitat d’un especialista al capdavant del projecte amb una dedicació horària mínima, perfil adequat i continuïtat en el temps.
- Si l’alumnat del nostre país no té el primer graó a l’escola del sistema bibliotecari, els estarem fent un frau a ells i al país.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada